tisdag 9 januari 2007

Dagens dilemma

Laptop lunch - 05/08/2008

Bild: axelsrose

På vårt jobb har vi vår kock som lagar ett visst antal lunchportioner varje dag, det är först till kvarn principen som gäller. Den som vill äta dagens lunch skriver upp sig på en lista och sen dras kostnaden direkt på lönen. Frågan är då om det är "tillåtet" att äta denna lunch på jobbet om man har köpstopp. Jag var tveksam men kockens lax är ju såå god.... Min man tyckte att men du måste ju äta... Till sist åt jag lunchen men trots att den var god så var den inte värd tveksamheten. Så i fortsättningen håller jag mig till min medhavda lunch. Jag börjar dock få lite trångt i frysen eftersom jag har lagt så många extraportioner för att ha med mig till jobbet.

Den som behöver lite matlådeinspiration kan besöka Vegan lunch box eller kika på Hillbilly House wifes Lunch Box Basics & Lunch Box Food. Tasteline har gjort en "Skaffa dig ett liv med matlåda lista" och enligt Aftonbladet kan man t.o.m gå ner med matlåda om man behöver det. Den snygga matlådan på bilden kommer från Laptop lunches, själv nöjer jag mig med tomma glasslådor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin