måndag 5 februari 2007

Mode, shopping & köpstopp


Klänning från H&M


"Jag blir fan kommunist genom att bara stiga in i såna där posh butiker. Jag blir en sån som tycker att kottar och tändstickor duger som leksaker och linser är bästa maten. "

Linda Skugge har skrivit en kul kommentar till barnprylsköphetsen här.

Mitt köpstopp innebär att Lillasyster blir utan denna söta 50-talsklänning från H &M. Jag får trösta mig med att J har köpt en till sin dotter och att jag kanske får ärva den. H&M skall även lansera en ny kollektion, tillverkad av ekologisk bommull, till våren. Läs mer i pressmeddelandet här. För kvinnor gäller avskalad romantik med vida A-linjeformade klänningar, tunikor, blusar och fina trikåtoppar som matchas med leggings. Personligen tycker jag att det låter mer som "kulturtantsstil" (lila och naturfärgade linnekläder med vid passform och konstiga skärningar...) inte något jag skulle sätta på mig. Men kanske kommer det att finnas det något fint för barnen.

Via Bloggportalen.se hittade jag Käthes modeblogg. Käthe har dragit igång utmaningen köpstopp för alla som bloggar om mode.

"Jag utmanar er att under februari månad inte shoppa några kläder eller
skor. Tänken är att vi i stället ska bli mer kreativa och använda det vi har, det som redan finns undanglömt i garderoben hemma eller hos föräldrar/släktingar. Det finns nämligen fler sätt att uppdatera sin garderob än att köpa nytt
."


En titt bland kommentarerna visar att det är en del som är sugna på att hänga på men frågan är om de klarar det. Fru K vill ha undantag för tyg och tomma cd-skivor medan Danwei har 5 undantag på sin fusklista så vi får se hur det går!

Jag har efter mycket vånda bestämt mig för att anta Bett R Worlds superutmaning och inleda en mediefasta. Min elektroniska paus inleds ikväll efter CSI Las Vegas säsongspremiär med ett dubbelavsnittet och varar t.o.m nästa söndag. Jag förbinder mig att endast använda datorn - i tjänsten - under arbetstid och kommer därför inte att uppdatera bloggen förrän på måndag igen. Jag kommer att nog att sakna datorn mest!

4 kommentarer:

  1. Jag gillar ditt ord "mediafasta". Förhoppningsvis läser du inte dett förrän på söndag. Lycka till med den elektroniska pausen och hoppas den ger en ny syn på tillvaron som den gav mig. Vi äter inte framför TVn längre - något vi velat införa länge men aldrig fått rutin på tidigare.

    SvaraRadera
  2. Va impad jag blir att du antar utmaningen. Jag tror inte jag klarar det om inte resten av familjen är med förstås.
    Lycka till! Det blir säkert en skön vecka när man vant sig.

    SvaraRadera
  3. Hej, intressant sida du har - nu minns jag inte längre hur jag hamnade här för nga timmar sedan.

    Kan jag på ngt sätt ansluta mig till sidan så att jag per mail får en påminnelse varje gång du lagt in nytt inlägg? Hur? /Anna

    SvaraRadera
  4. Anna, du kan lägga till din e-postadress i rutan under "feed" så får du ett mail när bloggen uppdateras.

    Mvh Anki

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin