söndag 25 februari 2007

Uppföljning av Utmaningen - skaffa ett fadderbarn



Bett R Worlds första utmaning var att utvidga familjen med ett fadderbarn. Jag valde att bli byfadder i SOS-barnbyar och häromdagen kom det ett brev, posttämplat i Benin, där man tackade för mitt engagemang. SOS-barnbyar har byggt en tredje barnby i Benin, Dassa-Zoumé och det är där jag är byfadder.


Liksom Bett R World har jag även fått ett foto på min barnby (det är samma foto om ni tittar noga).
Många av mina vänner och bekanta funderar på om de skall uttöka sina familjer med fler barn och en del har redan skridit till handling. Det pratas mycket om att 3 är nya 2, dvs att det blir vanligare att familjer "skaffar" fler barn. Släng er i väggen, jag har skaffat en hel by!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin