fredag 2 mars 2007

Lyssnartips!


Jag råkade hamna mitt i Studio Ett i P1 idag. I programmet diskuterade man konsumtion, ekologiska trender och annat. Jag lyckades bara höra en del av programmet men på P1s webbplats kan man lyssna på programmet igen. Alla program ligger ute 30 dagar.


Vad är det egentligen vi fyller våra kassar med när vi går ut för att handla? Är det bara prylar och kläder eller har shoppandet också blivit ett sätt att finnas till? En egen ideologi? Ett sätt för oss att visa vilka vi är och vart vi är på väg? Vi tempen på den svenska köp-febern och ställer diagnoser inför framtiden. Hur mycket kan egentligen en väska kosta och vad händer med dom som inte har råd eller lust att shoppa alls? Annelie Ståhlberg, socialantroplog, Micael Dahlén, docent handelshögskolan och Kristoffer Wanselius från Ord & Råd, Anna Broback, forskare medverkar bl a.

Jag återkommer med kommentarer när jag har hunnit lyssna på programmet!
Sen såg jag att Bett R World har funderat över konsumtion och köpstopp.

1 kommentar:

  1. Tack för tipset. Älskar P1- ska definitivt lyssna.
    Kan tipsa dig om programmet Tendens som v9 Tisdag 27/2
    hade rubriken:
    Är du beredd att sänka din standard?
    Jag har inte hunnit lyssna än men ska göra det snart via webben.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin