tisdag 20 mars 2007

Weekly Simplicity Tips

dive master

Varje vecka får jag Weekly Simplicity Tips från en blogg. Här kommer veckans tips för "ett nytt och bättre [enklare] liv".


1. Take an art break today - museum, internet, really see the art in your home.


Jag sparar det till fredag så jag skall hämta ut en tavla från Gallerix. Den åkte tyvärr i golvet för några veckor sedan så vi fick lämna in den och byta glas & ram. Jag tror att jag skall sätta upp den någon annanstans därhemma, frågan är bara var den gör sig bäst. Dessutom har vi fortfarande inte hängt upp torson jag fick i födelsedagspresent förra året.


2. Label shelves.
??? Är det skafferiet som avses? Bokhyllan? Annars är det faktiskt ett projekt som jag arbetar med på jobbet, att märka upp olika saker...


3. Pay bills online.

Gör jag redan även.


4. Eat at a gentile pace.


Jag skall försöka att tänka på det. Vi sitter i princip alltid vid köksbordet och äter vilket underlättar. Det är annars lätt att kasta i sig maten om man äter framför TVn eller liknande.


5. Plan your meals every week - or month - on a certain day.


Veckans meny är redan planerad men det kanske vore bra att börja fundera på nästa vecka och se om jag kan få in en dag med närodlad mat. Vanligtvis storhandlar vi på lördagen så veckans meny finslapas på fredag kväll eller lördag morgon.


6. Work on only one self-improvement project at a time.

Just nu jobbar jag mycket med mål av olika slag. Jag skall försöka att satsa på ett mål i taget.


7. Plan Fathers Day.

Jag skjuter nog på det till september, det känns lite tidigt att börja tänka på det än.
Fars dag firas i nästan hela världen men på olika datum. I USA infaller fars dag 3:e söndagen i juni.

Bilden är tagen på Filipinerna av Still searching, med Creative Commons Attribution-licens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin