söndag 1 april 2007

Jag har köpt ett nytt kök - det kommer att bli dyrt...

fridge


Bilden på kylen (inte vår, tack och lov) är tagen av Valan666 med Creative Commons licens

Som jag skrivit tidigare bestämde vi oss redan i höstas för att renovera köket. Kostnaderna kring köksrenoveringen kommer därför att vara ett undantag från köpstoppet. Ett ganska kostsamt undantag har det visat sig. I lördags var jag och skrev på beställningen hos vår köksleverantör. När det handlar om så mycket pengar känns det helt plötsligt som att man kommit billigt undan för att summan understiger 100.000 kr. Summan för själva köket är dock ingenting jämfört med vad det kostar att få det installerat. Eftersom vi inte tillhör hemmafixarna skara så blir det till att anlita proffhjälp.Dessutom kommer vi att få lite extra byggjobb utfört. Eftersom vi trivs bra i vår lägenhet så kommer vi att bygga om lite så att vi kan bo kvar även när barnen är större (och inte längre vill dela rum). Detta är också planerat sedan länge.



För övrigt har jag lyckats hålla mitt köpstopp ganska bra. Det har blivit lite kläder till maken (nytt) och barnen (mest begagnat). Själv är jag väldigt sugen på att köpa en yogamatta och en DVD så att jag kan träna hemma. Nu under påsk kommer det inte att vara så många klasser på mitt gym och dessutom åker maken till USA direkt efteråt och då kan det bli svårt att klämma in yogan på morgnarna eftersom jag måste lämna på dagis alla dagar. Har jag tur kan det dock finnas en yogaDVD att låna på biblioteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin