tisdag 10 april 2007

Weekly Simplicity Tips

Louisiana

Bild: min egen

Varje vecka får jag Weekly Simplicity Tips från en blogg. Här kommer veckans tips för "ett nytt och bättre [enklare] liv".

1. Go on a news fast this week. No news is good news.
Jag "bojkottar" redan Aftonbladet och Expressen på webben. Däremot läser jag gärna GP på morgonen i mån av tid samt Dagens Industri (makens prenumeration via jobbet) om jag får några minuter över på kvällen. Om jag skall vara riktigt ärlig så prioriterar jag alltid "födda & döda" samt Kulturdelen...

2. Create or update your debt reduction plan.
Den som är satt i skuld är inte fri... Köksrenoveringen kommer att innebära att skuldbördan ökar under 2 år, i övrigt har köpstoppet inneburit minskade utgifter så vi är på god väg även om den är lång.

3. Say no to new projects until you finish or get rid of current projects.
Max 5 att göra saker per dag är min filosofi. På listan denna vecka står bl. a "märkning av cyklar inför föreningens städdag".

4. Create a wish list at Amazon.com for books you want to read. Delete when you buy or get them from the library.
Detta är något jag har praktiserat länge. Jag har en önskelista på Amazon och en på Adlibris för svenska böcker. Sen är det bara att leta i bibliotekskatalogerna och reservera på webben.

5. Let go of how you think a simpler life has to be. Personalize your own simpler life.
Hur vill du ha ditt liv? Själv vill jag trivas med mig själv, mitt jobb samt minska vardagsstressen.

6. Plan Mother's Day.
Snart är det maj! Jag önskar mig en picknick i Botaniska om vädret tillåter!

7. Are you looking for happiness somewhere in the future?

??? Jag letar efter vardagens glädjeämnen varje dag!

1 kommentar:

  1. Bra at bli påmind om att inte starta nya projekt innan påbörjade är klara. Det har jag jätesvårt för. Det skapar en massa onödig stress. Nu blev jag inspirerad att ta tag i det!

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin