onsdag 1 augusti 2007

Weekly Simplicity Tips


Precis när jag har börjat göra mig av med böcker så flyttar min bror och hittar en och en halv låda böcker som är mina, i sin källare... Det var ett tag sedan jag lade upp Weekly Simplicity tips, dels har jag haft annat att skriva om och dels har de inte kännts så intressanta.


1. Complete something you are procrastinating on.

Den här veckan skall vi slutföra rumsrokaden så att allt är i ordning innan vi åker till Härjedalen för att hälsa på kompisar.

2. Wake up on time for the rest of the week.

Det är ingen idé att tro att man skall få sova längre bara för att man har semester. Barnen vaknar ändå kl. 06.00 som vanligt. Bättre att försöka att komma i säng i tid

3. Find a way to work less or not at all in the evenings.

Jag "jobb"jobbar inte särskilt mcket nu, ännu mindre på kvällarna. Däremot skall jag försöka att klara av allt hushållsarbete under dagen. Annars står man där och viker tvätt när man egentligen borde gå och lägga sig men inte kan det eftersom det ligger ren tvätt över hela sängen.

4. Make a doctor's appointment to take care of a nagging medical issue.

Vi är tack och lov friska allihopa. Däremot känner jag av min rygg så det får bli ett besök hos naprapaten när han är tillbaka efter semestern.

5. List all your bills and when you are going to pay them.

Jag lägger in dem på internetbanken så fort de kommer med posten. När de är betalda åker de in i räkningspärmen.

6. Tell people what you want instead of making them mind read.

Kan vara bra att tänka på. Oftast tror man att folk vet vad man vill men hur skall de göra det när man inte har sagt något?

7. Plan something to look forward to every day in the coming week.

Här gäller det att hitta på roliga saker för barnen, särskilt saker & utflykter som funkar när det är kallt och regnar. Biblioteksbesök, inomhuspicknick, hälsa på vänner på landet osv

Weekly simplicity tips kommer från Beth Dargis (bethd@encouragingcoach.com), www.encouragingcoach.com Copyright (c) 2007 Beth Dargis, Zeeland, Michigan. All rights reserved. You may use these articles on your website and newsletters as long as the footer is included. Permission is granted to reproduce, copy or distribute this e-letter so long as this copyright notice and full information attributing Beth Dargis is attached.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin