tisdag 21 augusti 2007

Weekly Simplicity Tips


Än så länge känns det bra att inte ha någon TV (trots att jag missar morden i Midsomer). Det finns så mycket annat att fylla kvällarna med. Igår gck jag dock ner till grannen och tittade på CSI Las Vegas.

1. Cut car costs by driving less, washing the car yourself and using coupons for maintenance costs.
I och med att bilen inte längre är en tjänstebil har vi ingen parkeringsplats vid jobbet, istället åker vi bägga kollektivt och låter bilen stå i veckorna.

2. Spend the cooler evenings outside walking, biking or relaxing.

Tyvärr kan man ju inte lämna barnen ensamma annars hade det varit trevligt. I bästa fall kan vi hänga på balkongen. Eller så skulle man kans elåta dem somna i vagnen.

3. Choose a haircut that is simple to keep up, looking good with a minimum of time.

"Wash & go" (konceptet - inte shampoot) kör hela familjen med.

4. Read to a child.

Varje kväll och ibland oftare. Det är i princip de enda tillfällena som barnen sitter stilla... Just nu läser vi Adjö herr Muffin, en väldigt sorglig bok men som har lett till en del intressanta diskussioner om döden.

5. Make your wardrobe fashionable by inexpensive accessories, not by buying tons of clothes.

Köpstopp...

6. Immerse yourself in a new study, a different activity, or another culture to get out of any doldrums.

Jag läser mer böcker nu för tiden, det känns bra. Jag funderar på att testa lite nya recpet också, det får räcka.

7. Turn off cell phones, computers, handhelds and TV’s for a full day.

Ingen tv - ok, ingen dator - tveksamt... ;-D Jag har blivit ganska fäst vid min Blackberry också.


Weekly simplicity tips kommer från Beth Dargis (bethd@encouragingcoach.com), www.encouragingcoach.com Copyright (c) 2007 Beth Dargis, Zeeland, Michigan. All rights reserved.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin