måndag 24 september 2007

Desorienterad


Jag är hemma igen och känner mig lite lätt desorienterad. Vi har haft 4 intensiva dygn i Shanghai, en fantastiskt stad!

Hur gick det då med shoppingen? Det gick rätt bra eller vad man nu skall säga. Jag handlade en hel del men betydligt mindre än många andra. Det var verkligen ovant och jag kände mig inte helt bekväm med att shoppa. Det blev mest att jag handlade sådant som andra handlade, som om jag inte riktigt kunde tänka själv. Förutom de kläder och presenter som jag handlade till familjen blev det även flygplatsmat (vi var försenade vilket ledde till en hel del extra väntetid på flygplatsen) och lite drinkar några kvällar kväll. Men nu är mine time out över och jag har återgått till köpstoppet.

När jag var i Kina publicerades en artikel om mitt köpstopp i Göteborgspostens helgbilaga "Två dagar". Artikeln var bra (jag hade läst igenom den innan) men rubriken var allt utom diskret, ingen anonymitet här längre ;-D

Jag har fått en hel del kommentarer från vänner och kollegor, mest positiva faktiskt vilket är kul! Min mamma tyckte att artikeln var bra men att jag borde ha strukit min blus. Till mitt försvar vill jag säg att den var struken när jag tog på mig den på morgonen men efter några timmar på jobbet och efter att tagit av och på mig min tröja några gånger var den inte lika nystruken längre.

Läs mer!
Kinarelaterat - Mattel apologizes to China for toy recalls

Bilden är tagen med mobilkamera i Shanghai från Jin Mao Tower, världens tredje högsta byggnad.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag läste artikeln om dig i GP. Jag tycker det är en strålande idé. Jag har inte läst så mycket i din blogg än men tänker göra det. Både det du kommer skriva och det du redan skrivit.

    Själv fösöker jag konsumera så lite som möjligt. Och det dels av ekonomiska skäl, men mest för att vår jord skall räcka till. Vi behöver ju inte ens hälften av allt vi har. Och mycket vill ha mer.

    Det svåraste är presenter tycker jag. Jag skall se om jag kan läsa hur du ställt dig till det under året här i bloggen. Men om du inte skrivit om det så vill jag gärna veta!

    Heja på!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag har skrivit lit eom presenter tidigare men jag kommer nog att skriva mer inför jul.

    Mvh Anki

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin