måndag 10 september 2007

Måndag


I dag har jag varit hemma med en sonen som har halsfluss. Vi har bakat (jag bakade, sonen slickade bunkarna) tårtbottnar till helgens kalas. Vi skall göra en slottstårta med fyra torn.

Vi tog även en sväng till biblioteket samt hämtade två nya Bookmooch böcker på vårt postutlämningsställe. Jag är ett stor Bones fan och nu har jagbestämt mig för att läsa böckerna av Kathy Reichs som ligger till grund för serien.

Jag har börjat rensa lite i hyllorna också. Sista helgen i september skall min mor och jag stå på Kommersen. Min mor är lite orolig att vi inte skall få ihop tillräckligt mycket att sälja, det är inte jag... Tanken är att vi skall ha kul, bli av med lite skräp prylar och eventuellt få ihop lite pengar till vår gemensamma USA-resa någon gång nästa år. Vi kommer kanske att få ihop tillräckligt för att ta ungarna till IHOP...

Bilden "Baking a cake" är tagen av mattm
med Creative Commons Licens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin