söndag 16 december 2007

Kalas och annat


Bild: jek in the box
Ännu ett barnkalas avklarat. Allt gick bra, inget blodvite uppstod men ingen av barnen gillade födelsedagstårtan. Lillasyster hade sedan länge beställt en orange tårta men morotskakan med tofuttitopping (hon är laktosintolerant) föll henne inte i smaken. De andra barnens föräldrar tyckte dock att den var helt ok, eller så var de bara artiga... Jag måste erkänna att tofuttin inte känns som något fullvärdigt alternativ till philadelphia men man kanske kan skrapa av det översta. Dessutom kan man ju alltid äta upp de dekorativa marsipanmorötterna som jag pysslade ihop. Till nästa år har hon redan beställt en svart tårta... och jag som tyckte att det var svårt med orange...
Dottern fick för övrigt sin första barbie i present men även en brandbil och lite annat smått och gott. Barbien hade för övrigt väldigt lite kläder på sig, jag får nog gå upp på vinden och se om jag hittar något mer täckande bland mina gamla sparade barbiekläder. JR och jag konstaterade också att Barbie numera har stringtrosor. Efter att gästerna hade gått så tog dock Lillasyster snabbt av alla kläderna och hyssjade därefter på oss eftersom Barbien skulle sova.

Glöm inte att rösta på 2007 år bästa gröna blogg!

Läs mer!
Debatten kring Svenskt Näringslivs julsagor fortsätter...
Att äga och köpa , om att laga istället för att köpa nytt
Julklappsshopping, Malin Ullgren berättar "Sagan om gubben med råbiff i hakskägget".

2 kommentarer:

  1. Tack för ett trevligt kalas!

    Sista veckan före jul menn jag är inte ett dugg stressad över det - däremot över makens 35-årsdag två dagar före jul. Han vill inte ha fest men däremot löjromstoast, champagne och älgfärsbiffar...

    SvaraRadera
  2. Födelsedagsfest blir det här också i veckan för maken.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin