onsdag 16 april 2008

Bokonsdag - Min bokhylla

Bilden på den färgkoordinerade bokhyllan är tagen av pellesten

Eftersom jag inte fick ihop något blogginlägg under tisdagen pga storstädning i klädkammaren så blir det två bokrelaterade inlägg idag istället. Här är en förteckning över de böcker som jag har läst som har anknytning till det jag skriver om på bloggen. Vissa av dem är länkade till mina recensioner/referat. Nästa onsdag kommer jag att recensera Lev enklare av Giséla Linde. Jag läste ut boken för över en månad sedan men jag har inte riktigt fått ihop min recension än. Jag har vissa planer på att dela upp recensionen och köra flera bokcirkelinlägg som hos the Simple Dollar. Passa på att börja läsa Giselas bok du med så att du kan hänga med i diskussionen. Titta på bibliotek.se om just ditt bibliotek har köpt in något exemplar.


  1. Circle of simplicity avCecile Andrews*
  2. De skamlösa av Sisela Lindblom
  3. Den hemlige kocken av Mats-Eric Nilsson
  4. Give it up av Mary Carlomagnos
  5. Keynes Barnbarn av Christer Sanne
  6. Not buying it av Judith Levine*
  7. Rensa i röran med feng shui, Karen Kingston
  8. Rik på riktigt av Fredrik Warberg & Jörgen Larsson
  9. Save Karyn av Karyn Bosnak
  10. Simple Living, One couple's search for a better life av Frank Levering och Wanda Urbanska*
  11. Simple living av Gitte Jørgensen
  12. Simplify Your Life av Elaine St. James*
  13. The Total Money Makeover: A Proven Plan for Financial Fitness av David Ramsey*
  14. Unplug the christmas machine av Jo Robinson*
  15. Vill ha mer av Katarina Bjärvall
  16. Your money or your life av Joe Dominguez (kap 1)*

Läser just nu
Lev enklare av Giséla Linde
The Simple Living Guide av Janet Luhrs

Att läsa vid tillfälle
10 tankar om tid – Bodil JönssonA Year Without Made in China, by Sara Bongiorni*
Born to Buy by Juliet Schor
Inner Simplicity. 100 Ways to Regain Peace and Nourish Your Soul av Elaine St. James
Living the Simple Life: A Guide to Scaling Down and Enjoying More av Elaine St. James
Tomhetens triumf av Mats Alvesson
Simply your life with kids -
Elaine St. James*
Simplify Your Time: Stop Running & Start Living! av Marcia Ramsland
Simplify Your Christmas: 100 Ways to Reduce the Stress and Recapture the Joy of the Holidays av Elaine St. James*

Statusstress av Alain de Botton*

Fler boktips hittar du hos Tidsverkstaden


*Finns i min bokhylla, övriga har jag lånat från biblioteket

1 kommentar:

  1. Simplify Your Christmas, nja, vill inte läsa :)
    En gedigen boklista, må jag säga.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin