söndag 13 april 2008

Veckan som gått


ckrantz tog bilden

I fredags skrev både Metro och Svd om människor som "bloggat sig till döds". Egentligen är det inte väl själva bloggandet i sig utan stressen i att bl. a dra in pengar. SvD har en intervju med Isabella (Blondinbella) som höll på att gå i väggen av att kombinera alla bloggrelaterade aktiviter, starta företag och klara av gymnasiet. Min tanke med att strukturera upp bloggandet handlar om att behålla balansen i livet, att blogga är kul och det har gett mig möjligheten att få kontakt med många intressanta människor men det är ju ändå bara en del av livet. Bloggandet skall ju inte gå ut över familj och lönearbete t.e x. Jag vill ju ha tid för att bara hänga i lekparken eller för soliga söndagar med långa promenader och korv med bröd vid Slottskogens säldamm.

Bloggtips
Här är lite bloggar som jag kikat på i veckan, några är nya och några är gamla favoriter;

Radhustankar är en ny trevlig bekantskap, jag blir sugen på att prova bananchokladpajen som hon skrev om.
Konkreta skrev om tacksamhetslistor, det är ett bra tips och jag skall fundera lite över va dja gär tacksam för just nu.
Klimaktieriehäxan skrev ett tänkvärt inlägg om sopsortering.
Zenguru - en kille som skriver om Zenbuddism, träning och frivillig enkelhet m.m
Jakt på tid och mening - Elisabeth har provat köpstopp och intresserar sig för downshifting och mycket annat.
Enkelt liv- hållbar livsstil - Lotta joggar och läser den hemlige kocken (som jag snart skall få låna av en arbetskamrat)
Crunchy Chicken har en köpstoppsutmaning i sin blogg, det är nästan så att jag blir lite sugen på att hänga på

En låååång lista på alla bloggar som jag bevakar genom Feedlblitz hittar du längst ner till höger på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin