måndag 28 juli 2008

Tre saker du är bra på!

Glassbild tagen av roboppy

Min semester har börjat! Idag var vi en sväng på stranden och vid lunchdags när det började bli för trångt åkte vi till Frölunda Torg och köpte glass på den italienska glassbaren. Har du inte varit där så åk dit! Glassen är otroligt god och innehåller inga konserveringsmedel eller färgämnen. Glasssmakerna varier utifrån vad som finns hemma. Idag provade vi hallon och jordgubbssorbet. Glassbaren ligger i bodarna vid busstorget.

Häromdagen skrev jag om 3 saker jag har slutat med men idag handlar det istället om 3 saker jag är bra på. Det är lätt att tycka att man inte gör tillräckligt mycket (för miljön t. ex ) eller att det är så mycket som man inte kan, inte ha läst eller är bra på. Därför är det viktigt att ibland påminna sig om att man faktiskt är bra på en hel del, minst tre saker i alla fall! Jag tycker at jag är bra på följande saker!

  1. Läsa snabt
  2. Laga mat
  3. Återvinna/källsortera

Lämna en kommentar om vad du är bra på!

Själv skall jag hitta på en anledning att åka till Frölunda Torg och äta glass snart igen. Det får man unna sig på semestern!

2 kommentarer:

  1. Läsa snabbt misstänte jag att du kunde ;)

    Jag pratar snabbt....
    Och så kan jag ganska mycket om ätbara vilda växter.

    SvaraRadera
  2. Hej,
    jag är bra på att;
    cykla
    vara trevlig
    väldigt bra på att vara VEGAN... vegetarian i 25 år och vegan i 6 år
    hälsn. från Monika

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin