måndag 24 november 2008

2 dagar till flytt - lite flyttips

Moving Tip #32

Bild: thelastminute

Jag ringde till vår flyttfirma för att kolla hur man underlättar inför en flytt. De här är några av deras tips:

  • Flytta kristallkronor själva ELLER meddela redan när du bokar flytt att du har kristallkronor och hur stora de är.
  • Flytta helst krukväxter själva, tänk på att de lätt förfryser på vintern
  • Stora tavlor kan hänga kvar - mindre skall ställas i flyttlådor med tidningar eller liknande emellan
  • Plocka ur lösa hyllor i bokhyllor
  • Montera isär våningssängar
  • Att stätta lådor i vissa rum och möbler i andra underlättar
  • Egna lådor, som inte är flyttlådor, skall vara försedda med handtag och ombundna med snöre.
  • Packa inte för tungt, max 25 kilor får en låda väga.
  • Kartonger skall staplas max tre på höjd med etiketten väl synlig.
  • Större skåp måste tömmas och låsas men även låsta dörrar kan gå upp vid transport på "fel" ledd.
  • Lådor i byråer kan packas med oömma lätta saker.
  • Armaturer bör hänga kvar tills flyttmanskapet kommer. (se till att lämna stol eller trappstege kvar för att ta ner )
    - Ömtåliga delar såsom lampskärmar bör packas ned i kartonger.

Jag återkommer med min flytttips efter onsdagen....

1 kommentar:

  1. Du har fått en blog award av mig!

    Om du undrar vad det är för något och vad min motivering är för just din blogg så kika in på http://peppen.blogspot.com så ser du även de andra sex bloggar som fått priset. Kanske hittar du en ny blogg du vill följa :)

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin