torsdag 6 november 2008

Bok.nu


Här kommer ett bokonsdaginlägg, en dag för sent...
Bok.nu är en ny svensk community som kretsar kring böcker. Här kan du läsa om böcker och kommentera dem, hitta vänner med liknande smak och diskutera litteratur. Sajtens kanske främsta styrka sägs ligga i möjligheten att få skräddarsydda boktips som passar just din smak.
Eftersom det är en helt ny tjänst finns det inte så många användare ännu men ju fler användare som betygsätter böcker, ju bättre blir bokrekommendationerna. Jag har provat och jag har visserligen fått en del intressanta boktips men om de passar mig eller inte vet jag ju inte förrän jag har läst böckerna...
Det jag saknar är dock att själv kunna lägga till kategorier. Eller kanske som på Amazon, få förslag och själv kryssa i de man tycker passar in på boken.

Bok.nu på Facebook!För de av er som använder Facebook finns det även en Facebook-sida där du kan bli "fan" !

Läs mer!
Om du gillar böcker så testa också LibraryThing eller svenska Bokcirklar.se. För filmfantasten finns filmtipset.se.

1 kommentar:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin