tisdag 7 april 2009

Gästinlägg: billig resa till Ullared

GeKås in Ullared

Bild: hagwall (Barnen på bilden har som vanligt inget med inlägget att göra ;-D)

Jag fick mail från Karin som skrev om sin billiga resa till Ullared:

Min resa till Ullared blev inte som vanligt efter jag läst din bok Köp inte den här boken. Summan slutade på en tredjedel mindre än normalt. Du har säkert varit i Ullared också, det är ju ett av de två ställen som alla bilägare kommer 1 gång om året . Ullared och Svensk Bilprovning.
Oavsett vilket så blev det en billig resa. Allt jag såg tänkte jag bara " behöver jag det eller vill jag bara förnya mig ". Smörknivar i plast i härliga pastellfärger kostade ca 12 kr, nä behöver jag dom, nä dom åkte inte ner i varukorgen.
Nya kläder , nej jag har ju mina favoriter hemma som jag trivs med.

Boken stod på 14 dagars hyllan på biblioteket, läste ut den i onsdags och i lördags var det Ullared. Redan på fredagen började jag vackla om jag skulle med. Men det är en lite vårtradition på jobbet att åka till Ullared, men shoppinglusten var som bortblåst när vi väl var där.

Kl 9 satt jag utanför i solen och åt en glass, ja det köpte jag för jag behövde en glass,...hihi och tittade på alla med kundvagnar som rasslade in och skulle shoppa. Jag kände mig nöjd att jag tagit till mig din bok och verkligen tänkte över om jag verkligen behövde att handla.


Har du blivit inspirerad av Köpstoppsboken eller bloggen - hör gärna av dig till mig på antianki@gmail.com!

2 kommentarer:

  1. OM jag har! Jag mailar dig senare, önskar dig en glad påsk så länge,
    Wi

    SvaraRadera
  2. Härligt!! Själv har jag aldrig varit i Ullared och det här inlägget gjorde mig inte direkt sugen på att åka dit...

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin