fredag 28 augusti 2009

Inredningsfredag: Dagens fynd!

Häromdagen skulle jag hämta sonen hos hans lekkamrat. Pensionärsparet i huset brevid skall flytta i september och håller som bäst på att rensa ut. Jag kunde inte låta bli att spana lite på vad de hade slängt ut och såg ett jätte fint skåp. Eftersom jag gillar 50- och 60-tals möbler frågade jag om de skulle göra sig av med skåpet och om jag i så fall kunde få det. Det var inga problem, de var bara glada att de kom till användning till hos någon annan. Sen var det bara att kånka hem det! Titta på bilderna nedan vad bra det blev!

Före
Ett fint 50-tals skåp. Det är lite skavt på sidan som vätter mot väggen men det syns ju inte.

DSC02849

Under
Öppnar man dörrarna och tittar inuti kan man se att det är ett gammalt TV-skåp av märket Blaupunkt.

DSC02850

Efter
Eftersom det redan är väl ventilerat blir det ett perfekt skåp att ha router och andra dammsamlande dataprylar.

DSC02857

Har du gjort några liknade fynd?

5 kommentarer:

  1. Så fullständigt underbart! Nostalgi i ny tappning, liksom...precis min kopp te :). Och 50tal är bokstavligen mammas gata för mig, alldeles ljuvligt...

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt. Ångrar du dig så köper jag det av dig. Jag inreder nu min nya lägenhet helt i retro stil.

    SvaraRadera
  3. Verkligen jättefint!
    Mina bästa gatufynd av det slaget är väl dels det lilla soffbordet som jag hittade på gatan i Lausanne när jag bodde där, dels min fjärde köksstol. Jag hade köpt tre stolar och ett bord för 150 kr och hittade en fjärde på gatan i Mälarhöjden när någon röjde ut en lägenhet. Bordet har jag lämnat vidare (ställde ut det i trapphuset så att någon annan fick ta det) men stolen har jag kvar. Jättefina Wegner-kopior, troligen Ikea från tidigt 60-tal.

    SvaraRadera
  4. Vi hittade ett gammalt blankettskåp från posten i min mormors garage. Morfar som var postmästare ställde dit det någon gång på 70-talet och mormor tyckte mest det var ivägen. Efter rengöring står det nu i vårt vardagsrum och inhyser, CD-skivor, dvd m.m. Det är jättefint med massor av olika stora fack. Det är så roligt med möbler som har en historia.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin