onsdag 28 oktober 2009

10 saker, 111-120

My creation

Hold on loosely. Even to your prized possessions. At the end of the day its relationships, not possessions, that make life worth living.

I veckan läste jag ett bra inlägg om prylar och strävan mot ett mer minimalistiskt liv. Intressant nog hade vi lämnat en massa saker på återvinningscentralen mindre än 2 timmar tidigare.... Annars har jag fått ny kraft i rensningen, mycket beroende på "the Green cure" som jag följer och som har fått mig att fundera mer på hur vi möblerar och förhåller oss till våra hem.
Den här veckan har jag gjort mig av med urvuxna barnkläder och skor, lite böcker som går till Bookmooch och trasiga leksaker och galgar som skall slängas. Same same but different :-) För första gången på över ett år skall jag lägga upp lite kläder på Tradera, exempelvis den rosa klänningen och Pop setet. Är du intresserad hittar du auktionerna här.
Jag skall försöka att inte moocha böcker på ett tag eftersom jag har högar med olästa böcker samtidigt känner jag att jag måste passa på om det dyker upp en bok på min önskelista, särskilt eftersom det är färre som skickar till Sverige nu när det är dåliga tider. Mina Bookmoochböcker hittar du här!

2 kommentarer:

  1. Det är tufft att rensa och återvinna, inte ens Emmaus ville ha får vår ljusa byrå utan skavanker, de ville inte ens titta på det, utan sa bara "nej".. Myrorna tar emot väldigt lite saker. Det blev sopor av en bra möbel.. Efter flera veckor i bilen.

    Tänte förr kunde en fattig student köpa skrivbord och bokhylla för nån hundring, nu är det inte många som tar emot såna möbler.

    SvaraRadera
  2. Visst är det tråkigt! Särskilt som jag tror att en del faktiskt vill ha sådana saker, vi letar t. ex efter ett skrivbord just nu och låga bokhyllor tll barnen.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin