fredag 1 januari 2010

Köpstoppsbloggen under 2010

2010

Bild: doug88888

Nu var detett tag sedan jag hade köpstopp nu men jag planerar att fortsätta blogga även i år. Det kommer at thandla om miljö, konsumtion, mat och mycket annat. Jag kommer fortsätta med den ungefärliga uppdelningen som jag haft ett tag nu;

Måndagar
Matmåndagarna fortsätter. I julklapp fick jag en köksalmenacka som jag planerar att laga mig igenom.Tänkte dessutom att testa lite surdegsbak (jag vet att jag är hopplöst efter...)


Tisdagar
På tisdagar skriver jag oftast om något som har med miljö, transport, återvinning eller liknande att göra. Det kan handla om allt från avfallshantering till cykling. Vi har t. ex fortfarande inte köpt någon ny bil...

Bokonsdag
På onsdagar recenserar jag olika böcker, nu i januari kommer jag att beta av några böcker som ni föreslog för ett bra tag sedan och som jag har haft liggande. Först ut är en recension av Till matens försvar av Michael Pollan (6/1) men jag kommer också att recensera Få det gjort! Svart bälte i vardagseffektivitet, Karen Kingstons "Rensa i röran, och Leva etiskt. Kom gärna med fler förslag på böcker att recensera!

Torsdag
På torsdagar skriver jag ofta om ekonomi, frivillig enkelhet och liknande. Jag kommer också att fortsätta blogga för Camino och av någon anledning har jag fastnat för att blogga just på torsdagar.

Fredag
Här kommer det tips om intressanta boendeformer och lite inredning med fokus på återanvändning.

Lördagar och söndagar
Känner jag att jag har något att blogga om på helgen gör jag det annars tar jag förmodlingen ledigt. Det kan säkert bli något Youtube klipp eller två...

Lite nytt också
Nytt för i år är intervjuer med olika personer som jag är nyfiken på. Det kan vara köpstoppare, fd köpstoppare och andra inspirerande personer. Första intervjun kommer förhoppningsvis att publiceras i slutet av januari.
Att jag gillar att läsa böcker är ju ingen större hemlighet. För att hålla lite koll på vad jag egentligen har läst har jag registrerar mig på Goodreads men där finns nästan bara engelska böcker så jag har också börjat föra en läsdagbok, den hittar du här.
På det privata planet kommer det att bli lite utlandsresor, jag försöker ju annars att minimera antalet flygresor men i år jag har bland annat planerat in en charteresa till sommaren (inom Europa), en jobbresa (inom Europa) och en eller eventuellt två flygresor till USA. Däremot hoppas jag få in en jobbresa med tåg till Norge.
Annars hoppas jag på ett år fyllt av skratt, upplevelser, samvaro med familj och vänner, träning, lagom mycket jobb, brödbak, matlagning och mycket mer.



Vad vill du läsa på Köpstoppsbloggen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin