måndag 20 september 2010

Matmåndag: Lunchlådeinspiration



Idag invigde jag min nya poppiga lunchlådeväska som jag köpte i USA. Den fungerade som väntat bra, det fanns gott om plats för en gammal glasslåda med ugnsbakade grönsaker, den lilla frysklmapen och en liten burk tsatsiki! Eftersom väskan är gjord av neopren håller den både kyla respektive värme bra i ca 4h, något som är användbart om man man inte har tillgång till kylskåp på jobbet eller resan.
Jag måste erkänna att jag sällan lagar speciell lunchlådemat. De allra flesta luncher är rester från dagen innan eller "fyndat i frysen". Eftersom vi inte har någon mikrovågsugn hemma brukar jag passa på ta med frysta saker till jobbet och värma dem där.

Matsajten Tasteline och KRAV har nyligen dragit igång en recepttävling om den godaste lunchlådan. Låt dig inspireras av filmerna om Arash och Stina som diskuterar sina lunchlådor på jobbet. Vinnar-receptet kommer att tillagas och serveras som en del av menyn på KRAVs Framtidsdag den 12:e november. De tio bästa recepten får Renée Voltaires nya kokbok och KRAV-märkta produkter. Skaparna av de tio bästa recepten får också gratis entré till KRAVs Framtidsdag och Det goda köket. Skicka in ditt bidrag till tavling@aftonbladet.se

Annan inspiration
Jag har tittat på fina bentoluncher men jag kan inte riktigt förlika mig med allt svinn. Kanske kan man kombinera inspiration från de här två länkarna:
Can You Pack a No-Waste Lunch?
Bento Box Basics for Back-to-School

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin