lördag 9 oktober 2010

Bilder från Skövde

Här kommer de utlovade bilderna från föredraget som hölls på stadsbiblioteket i Skövde i torsdags. Arrangörer var bl. a Naturskyddsföreningen.

oktober 019

Eftersom jag bott i Skövde tidigare passade jag på att ta en sväng på stan och titta på hur mycket som var sig likt. Det visade sig att det mesta var sig likt. Någon affär hade stängt och några nya hade tillkommit. I Helensparken hittade jag en Rättvisebutik.

oktober 012

Jag passade även på att ta en snabb titt på Marianne Lindberg De Geers utställning Under belägring, i och omkring Konsthallen. Den här skylten är den enda som är kvar - resten har stulits...

Buy this book now!
Föredraget gick bra. Jag berättade om mitt köpstoppsår och vad som hade inspirerat mig att dra igång ett sånt projekt. Köpstoppsboken fanns att låna på stadsbiblioteket!

oktober 033

I pausen bjöds det på ekologiska juicer och skorpor. Under frågestunden fick jag frågan om hur jag såg på hårvård och jag kunde berätta hur det gick när jag slutade använda schampoo.
Efter föredraget hann jag precis med tåget tillbaka till Göteborg.

1 kommentar:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin