tisdag 8 mars 2011

Project 333 - månad 2

My project 333 month 2

Scroll down for English

Nu har det gått drygt två månader med "Project 333" - dvs 3 månader med endast 33 st klädesplagg/skor/accessorier. Jag tycker att projektet har flutit på bra trots skiftande väder och temperaturer. Jag har egentligen bara varit trött på det vid något enstaka tillfälle och då för att det har varit dags att tvätta eller hänga upp kläder... Inte heller har jag fått några direkta kommentarer om att jag har samma kläder på mig heller.
Jag har kompletterat träningskläderna med ett par nya byxor och två par strumpor + att jag köpte två plagg från Houdini när jag var i Stockholm. Jag har suktat över dessa i över ett halvår och när jag var i Stockholm passade jag på att prova och handla dem. De lämpar sig dock bättre för sommaren så de ligger undanlagda i väntan på att det ska bli varmt.

What I didn't wear month 2

Vad var det då som inte kom till användning? Liksom i januari var det en del av finkläderna som hängde oanvända i garderoben. Mina vinterkängor lämnade jag tillbaka till butiken där jag köpte dem eftersom de efter bara ett knappt år började gå sönder. Istället tog jag fram ett par andra vinterskor som jag hade ställt undan. Mina svarta jeans hamnade i "att stryka högen" och glömdes bort...
För månad tre planerar jag att göra lite förändringar. Jag behöver inte mina allara varmaste kläder så jag kommer att byta ut dessa plagg. Mer om det senare i veckan.

Mer
Assay: Why I No Longer Worry About Having a "Personal Style."
The Minimalist Wardrobe (aka The 10-Item Wardrobe)



The second month

My second month of Project 333 has gone well. I still love that it only takes 3 minutes to organize my closet and that it's a breeze getting dressed in the mornings.
There were some items that I didn't use, mainly the more dressy items. Also I left my black jeans in my "to ironed pile" for the whole month...
The weather getting is finally warmer (it's been over 0 degrees Celsius for several days in a row now...I'm planning on making a couple of changes for the third month.


More
Assay: Why I No Longer Worry About Having a "Personal Style."
The Minimalist Wardrobe (aka The 10-Item Wardrobe)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin