söndag 1 januari 2012

Inför 2012

2011 006

Lite bubbel...

Det här inlägget var usprungligen tänkt att publiceras på nyårsafton men instället fick jag sitta på barnakuten med en liten sjukling. Det visade sig dock inte vara något allvarligt och vi hann hem i god tid innan 12-slaget.


Så här vid årets slut början är det intressant att blicka tillbaka och läsa om mina ambitioner för Köpstoppsbloggen 2011 . Jag hoppades på ännu ett år fyllt av skratt, upplevelser, tågresor utan allt för långa förseningar (vad är väl 7h i Vännäs eller 5h i Kiruna), samvaro med familj och vänner, träning, lagom mycket jobb, brödbak, matlagning och mycket mer.
Det mesta av det fick jag uppleva under året men tyvärr också en väldigt tuff höst med mycket på det personliga planet som gjorde att det inte blev så mycket ork över till Köpstoppsbloggen. Jag drog även ner på föreläsningar och landra aktiviteter.

Hur blir det under 2012?
Det kommer att bli en del ganska stora förändringar på det personliga planet men eftersom min målsättning alltid har varit att skriva personligt men inte så privat på bloggen så får vi se hur mycket det kommer att märkas i inläggen. Jag har också tackat ja till att hålla några föreläsningar vilka jag kommer att annonsera på Köpstoppsbloggens facebooksida.

Jag planerar att fortsätta att blogga om miljö, konsumtion, mat och mycket annat. Jag kommer fortsätta med den ungefärliga uppdelningen som jag haft några år nu:

Måndagar
Matmåndagarna fortsätter. En av mina föresatser är att fortsätta att ta med matlåda, både för att spara pengar och för att ta till vara på rester. Restdejtning som det populärt kallas :-)
I bike Kbh

En av mina favoritbilder från 2011

Tisdagar
På tisdagar skriver jag oftast om något som har med miljö, transport, resor, återvinning eller liknande att göra. Det kan handla om allt från avfallshantering till cykling.  Det har blivit allt mer av det sistnämnda på bloggen. 2011 cyklade jag mellan  Köpenhamn och Berlin och sommaren 2012 blir det förhoppningsvis dags för en andra omgång  ac Cycling for libraries och då ska vi cykla genom de baltiska staterna. Jag hoppas också kunna göra lite kortare och längre cykelutflykter på hemmaplan. Förra året lovade jag en tält + cyklingstur med barnen men det blev aldrig av så det får vi göra i sommar istället.

Bokonsdag
På onsdagar recenserar jag olika böcker. Nu närmast väntar Äta djur, Modemanifestet och Matens pris. Kom gärna med fler förslag på böcker att recensera! I perioder läser jag mycket både facklitteratur som skönlitteratur men jag har varit dålig på att  uppdatera min läsdagbok på sistone.

Torsdag
På torsdagar skriver jag ofta om ekonomi, frivillig enkelhet, tidsanvändning och liknande. Under 2010 började jag engagera mig i Timeshifters något som jag hoppas kunna fortsätta med även under 2012.

Fredag
Här kommer det tips om intressanta boendeformer och lite inredning med fokus på miniboenden och återanvändning. En och annan film dyker också upp.

Lördagar och söndagar
Känner jag att jag har något att blogga om på helgen gör jag det annars tar jag förmodlingen ledigt :-)

Lite nytt och lite gammalt också
Andra saker jag vill skriva om är den nya tidens bytesekonomi - alla skänkessidor på Facebook och liknande.Gästinläggen fortsätter förhoppningsvis också. Vill du vara med och gästblogga så maila på antianki@gmail.com.





Ett riktigt gott nytt år önskar jag er alla!

2 kommentarer:

  1. Åååhh! Cykla genom Baltikum låter hur kul som helst! Har rest en del där borta, får du chansen att stoppa upp lite i Kleipeda i Lithauen så rekomenderas det! Väldigt mysig stad :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastiskt mysig och behövlig blogg. Mer sånt här! denna ska jag följa. :)

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin