onsdag 30 maj 2012

Mer eller mindre att läsa



Just nu är jag inne i en ganska läsintensiv period. Jag håller på med ett par olika böcker samtidigt, bland annat Matsmart : på spaning efter nya goda trender av Stefan Edman, Bo Thunberg och  Jan Töve (recension här) samt David Jonstads Kollaps. Den sistnämnda har jag haft hemma tidigare men jag hann aldrig läsa klart den. Förhoppningsvis kommer det en recension på bloggen snart! Jag har även läst en hel del noveller på sistone, både fysiska böcker och på min läsplatta.
Samtidigt har jag sagt upp några tidningsprenumerationer, jag hinner helt enkelt inte läsa dem trots intressant innehåll. Den första är Grus och Guld, JAKs medlemstidning och det andra är Fria tidningen. Den enda tidningen jag prenumererar på är egentligen Topphälsa men jag har fullt upp med de medlemstidningar som kommer från Svenska turistföreningen, ICAs buffé, facktidningen, Cykelfrämjandet osv.. Sedan tidigare har vi även dragit ner på våra dagstidningsprenumerationer. Nu får vi bara tidningarna fredag, lördag och söndag men jag brukar inte ha hunnit läsa ikapp förrän onsdagen...

Vilka tidningar prenumererar du på eller läser regelbundet?

3 kommentarer:

  1. inga alls. tycker det är slöseri med naturtillgångar. men jag njöt
    när jag hade GP förr om åren och jag läser gärna DN:s nöjesbilaga på biblioteket.
    finns så många nyheter jag inte vill ha att jag knappt orkar med rapport på tv ens. värst är rubrikerna på nyhetssidorna på nätet. man åt upp sin frus...

    SvaraRadera
  2. Hmm, jag har försökt minska på tidningarna till förmån för böcker men när jag tänker efter är det en del ändå.
    Prenumererar på Effekt, Kloka Hem och Familjemagasinet(gratis). Får RexPressen (kattklubben) och Naturvetaren (facktidning). Det kommer två gratis lokaltidningar varje vecka, jag brukar läsa åtminstone den ena.
    Jag läser inga morgon/kvällstidningar i papperform, läser DN på nätet.

    SvaraRadera
  3. Prenumererar bara på effekt och frun har Sköna Hem. Annars lånar jag allt på bibliotek. Läser framförallt Filter vilket jag tycker är en utmärkt tidskrift.

    / Oskar

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin