söndag 4 november 2012

Gästinlägg: Modebloggen som recyclar sig själv


Kläder är mer än kläder. Det är känslor, minnen och kärlek. I alla fall för mig. Jag bryr mig inte om märken eller priser. Jag bryr mig om historierna bakom. Historier jag även vill berätta.

Dagens gästinlägg kommer från Rebecka som bloggar om sitt årslånga klädköpstopp på Recyclebyrebecka. Hon beskriver sig som närmare 30 än 20,  barn till gröna vågare och inte rädd för att vara otrendig...

300 dagar to go. Så ser statusen ut för mig just nu. 300 dagar innan mitt år av klädköpstopp är till enda. Fast köpstopp är ju i och för sig ingenting nytt under solen. Men hur många som samtidigt har som mål att varje dag ha en ny outfit, det tror jag är lätträknat antal. Det är lite galet, jag vet. Att driva en modeblogg utan att köpa några nya saker. Men ibland behövs det även galna idéer. För jag älskar kläder, väskor, sjalar och ja ni vet rubbet! Men vet samtidigt hur mycket det sliter på vår miljö att tillverka alla dessa saker. Slit och släng samhället är så långt ifrån hållbart det går att komma. Sedan så tycker jag att stil och mode är så mycket mer än det nyaste. Det handlar om personlighet och människor.
Jag bryr mig inte om märken eller var kläder kostar. Jag bryr mig om historierna bakom och vem som bar vad och varför. Dessutom har jag väldigt svårt att identifiera mig med de flesta modebloggare. Är nog både för gammal och tjock för att passa in den klubben. Så därför antog jag utmaningen. Att visa att det går att vara intresserad av mode och driva en modeblogg utan att behöva konsumera ihjäl sig. Hur det har gått hittills? Ja fantastiskt bra måste jag säga. Men så har jag ju 300 dagar kvar. Så kanske inte ska börja kaxa mig riktigt ännu. Löve and out!


Vill du gästblogga om köpstopp, konsumtion eller något annat så maila till antianki@gmail.com

2 kommentarer:

  1. precis samma här! köpstopp från 1/1-13! lycka till lady :)

    SvaraRadera
  2. Men tusen tack Hannele och Jeanette! Kul att få så fin respons =)

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin