måndag 25 februari 2013

Omstart - 10 saker

juli 001

En del av de saker jag rensade ut 2010...

Efter en sportlovsvecka med mycket dagsljus och frisk luft kom lite av energin och rensningslusten tillbaka igen. Jag har bestämt mig för att starta om mitt 10 saker projekt som jag drog igång redan 2009. En fördel (om det finns någon) med en bodelning är att man tvingas konfrontera alla hushållets prylar och rensa ut det där som ingen ville ha. Efter ett tag orkar man helt enkelt inte med fler prylar, ungefär som när man packar inför en flytt. Det blir lättare och lättare att rensa helt enkelt.

Här är resultatet av förra veckans rensning i hyreslägenheten (som varit en förvaringsplats för sådant som inte riktigt platsat i huset)

  1. 2 udda koppar
  2. 2 udda djupa tallrikar
  3. 4 udda flata tallrikar
  4. 1 litet udda glas med reklamtext som använts som pennglas)
  5. 1 större uddaglas
  6. 1 bordslampa från Clas Olsson, ett felköp i mörkaste december
  7. 1 par urväxta skridskor (ärvs av kompis dotter)
  8. 2 andra par urväxta skridskor (Myrorna)
  9. en kökshandduk i udda färg
  10. överflödigt badrumsskåp (sålt till granne)
  11. udda ljuskopp
  12. 3 buckliga kastruller
  13. 1 kass sax
 En del av sakerna har lagts på hög för att se om de är av intresse för en bekant som börjar om på nytt.


3 kommentarer:

  1. Här ska rensas lite bland kläder... men UDDA tycker jag bara är kul, har aldrig riktigt förstått varför man ska ha tolv (!?) likadana av allting....

    SvaraRadera
  2. Det enda jag har 12 av är möjligtvis glas..

    SvaraRadera
  3. Åh... "kul" att du kör igång "10 saker" igen. Jag blev ju inspirerad tidigare när du höll på och har kört nästan varje vecka sen dess, med ett uppehåll i somras då jag rensade på annat håll. det är min intention att köra varje vecka hela året ut.

    Jag redovisar varje söndag i min blogg www.wonderings.blogg.se vad jag rensat ut.

    Å jag håller verklgien med, ju mer man rensar desto bättre blir man på det och det blir bara lättare och lättare att göra sig av med saker.

    Framåt våren/sommaren ska jag hjälpa min Mamma att ta tag i allt hennes jox också, hon har ett stort hus, massor av förvaring och är räääätt bra på att samla på sig saker.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin