fredag 10 maj 2013

Inredningsfredag: Litet & coolt 2013






Just nu pågår Apartment Theraphys tävling, Small cool 2013. Det är 9:e gången som tävlingen hålls och liksom tidigare finns det fem olika tävlingskategorier, teeny tiny (400 sq/37m2 och mindre), tiny (401-600 sq 37-56m2), little (601-800 sq 56-74m2), small (801-1000 sq 74m2-93m2), och international (1000 sq och mindre än 93m2).

Än så länge finns det inte så många bidrag eftersom man kan skicka in bidrag t.o.m den 20/5.


Även om man inte vill rösta så kan man få många bra tips och idéer genom tävlingsbidragen. Jag gillar  t. ex det här bidraget från Singapore eller det här (de gillar också jordglober). Min lägenhet är 70m2 så jag har tittat igenom kategorin little för att få lite inspiration.Tyvärr är en hel del av de amerikanska bidragen lite väl överdekorerade, eller kanske inte överdekorerade men de har en speciell stil, som i det här bidraget. Det är för mycket stoppade möbler, mörka golv, dova färger och stora lampor för min smak. Jag gillar lite mer retro, skandinaviskt ljust och avskalat

Några av de tidigare vinnarna hittar man i boken Apartment Therapy’s Big Book of Small, Cool Spaces som släpptes 2010. Boken står i min bokhylla och recension kommer förhoppningsvis så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin