söndag 13 april 2014

Veckoredovisning 2 för snålmånaden

Se upp!

Vecka 2 har löpt från måndagen 7/4 till idag söndagen den 13/4. En stor del av veckan har jag befunnit mig på resande fot (i Stockholm) vilket har gjort att det har blivit osedvanligt mycket uteätande, både luncher och middagar.
Annars har jag äntligen nåt upp till svart SJ prio nivå igen. Mest nöjd är jag med att få tillgång till loungen igen trtos att jag kanske reser i andra klass, men gratis te i bistron är en annan trevlig förmån.

I den här veckosammanräkninge listar jag bara de kategorier där jag faktiskt spenderat pengar:

Mat
100 kr (inte varit hemma så mycket + ätit rester)

Nöjen
99 kr (Spotifyabonnemang)


Övrigt
Tulpaner ("gå borts present) 139 kr

Äta (och dricka) ute
627 kr Bland annat väldigt goda Moules et Frites på Spisa hos Helena på Kungsholmen och fika på WayCup i Göteborg.

Jag har absolut gjort av med mer pengar på att äta ute jämfört med en vanlig vecka men trots snålmånaden har jag inte snålat så mycket mer än vanligt i övrigt. En del hygien- och förbrukningsprodukter som tandkräm, diskmedel etc är på väg att ta slut men kommer nog att räcka månaden ut. Där måse jag erkänna att jag kanske hade gjort vissa inköp istället för att skjuta på dem om det inte hade varit snålmånad.
Nästa vecka planerar jag att lägga en hel del pengar på mat och alkohol då vi ska ha en stor fest på Långfredagen. Det ser jag verkligen fram emot! Jag ska fundera över någon liten påskpresent till barnen också. Förra året när vi precis hade flyttat fick de var sin ny filt. Jag ger hellre bort något annat än godis - eller så får det kanske bli hemgjord godis...

1 kommentar:

  1. Lite nöjen får man unna sig :)
    jag har Readly i min iPad, massa tidningar för ringa peng.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin