måndag 11 maj 2015

Sköna maj välkommen!




Magnolior i Lundagård
 
De senaste veckorna har jag varit på konferens i Rom (något jag bloggar om på torsdag) och besökt Svensk biblioteksförenings 100-årsfirande i Lund. Jag har ägnat mig åt att rensa (något man främst har kunnat följa på mitt Instagramkonto), läst böcker om att rensa (på onsdag skriver jag om Clutterbusting), blivit intervjuad om frivillig enkelhet, roddat med cycling for libraries, arrangerat en lyckad firmafest med 60-tals tema och avslutat ett stort studieprojekt (nu tar jag sommarlov!). Fullt upp med andra ord. Däremot har jag inte kännt så stor lust att blogga. Vi får se om det blir ändring på det... Ett par månader framöver så upptar mina resor och planering kring dessa en stor del av mitt liv och maj är ju i allmänhet en intensiv månad. Jag har helt enkelt inte haft så mycket tid och energi att fundera på sådant som jag brukar blogga om. Samtidigt så har jag en hel massa saker som jag vill skriva om, som Låna för livet serien som gått på TV, Greenhack Gbg och det är inte allt för långt kvar till min halvårsavstämning av mina ekonomiska mål! Som vanligt ligger det dessutom en hel hög intressanta böcker på sängbordet som väntar på att a läsas  och b recenseras...

2 kommentarer:

  1. Hej, du är en stor inspiratör med din köpstopp bok och den här bloggen. Du är en anledning till att själv har startat upp min blogg Livsfunderingar och Vardagsbestyr från ett vattentorn.
    Även om du haft mycket att göra hoppas jag att du fortsätter skriva på bloggen.
    Med vänlig hälsning, Charlotte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för beröm! Jag kommer nog att fortsätta att skriva men lite sporadiskt!

      Radera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin