måndag 9 maj 2016

Vilken helg!

Untitled

Vilken helg vi hade! Jag har tillbringat några fantastiska dagar i Oslo med omnejd där jag utforskade loppisar (fyndade en cupcakeställning till dottern för 30 NOK), gjorde cykelutflykter längs Akerselva och grillade med vänner. Hoppas att ni hade det lika bra!

Imorgon kommer del tre i serien om mitt Transmongoliska äventyr med fokus på dagarna i Beijing. I veckan kommer jag även att blogga om hur jag har valt att förenkla min ekonomi genom att bland annat minska mina sparkonton. Eventuellt blir det även ett nytt podcasttips.

Sen kommer jag att befinna mig på resande fot igen - den här gången väntar en långhelg i Georgien och Armenien som jag fått i tidig födelsedagspresent. Hurra för familj och vänner som vet att jag allra mest önskar mig upplevelser! En väninna besökte Georgien förra året och har utlovat fantastisk vegetarisk mat och goda viner så jag har skyhöga förväntningar. Jag har även följt Margit Richert som flyttat Tblisi. Hennes texter om Georgien och andra öststater hittar man under rubriken Richerts resa i Svd eller som krönikor i Fokus. Som Richert skriver så är det dags att göra upp med vanföreställningarna om de forna sovjetstaterna. Själv har jag fått ett nytt fokus för mina framtida reseplaner - nu hägrar drömmar om sidenvägen till Samarkand och i sommar blir det ett återbesök i Baltikum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin