måndag 5 november 2012

Saker jag inte saknar

Marriage

Bild:   jcoterhals

För någon vecka sedan skrev jag om hur jag inte riktigt har någon energi över för bloggen. Eftersom jag alltid har haft som ledord att vara personlig men inte för privat här i bloggen har jag tvekat om hur mycket jag egentligen ska dela med mig. Samtidigt speglar ju bloggen det som jag själv går igenom så idag blir det en inblick i mitt liv bortom Köpstoppsbloggen.

I januari i år skrev jag om hur 2011 inneburit många prövningar och att det nog skulle fortsätta att bli ett turbulent 2012. Vilket det också blev. I början av året separerade jag från min man och sedan dess har jag bott varannan vecka i vårt hus tillsammans med barnen och varannan vecka i en hyresetta i stan (som jag också delat med min man). Vi har alltså valt en kanske okonventionell lösning där barnen alltid bor på samma ställe medan vi vuxna flyttar in och ut. Det har naturligtvis många fördelar, framför allt för barnen men även en hel del nackdelar.

Dessutom har jag en ny relation på distans vilket gör att jag tillbringa en hel del tid på resande fot. Även om jag har lite kläder och hygienartiklar i hyreslägenheten så lever jag oftast "ur min resväska". Något som har blivit allt tydligare är att jag definitivt inte saknar alla saker när jag flänger runt. Detta har inspirerat mig till att verkligen börja rensa i huset, vilket ju dessutom är en bra förberedelse inför en flytt.

Alla olästa böcker...
Jag är sedan länge en aktiv bokbytare på bla Bookmooch men något jag har svårt att göra är att lämna ifrån böcker som jag inte har hunnit läsa så just nu har jag en enorm "att läsa" hög.Men rensningsinspirationen har också gjort att jag faktiskt fått tummen ur och läst en hel del böcker. Och vill jag inte fortsätta när jag är halvägs in i boken har jag inget dåligt samvete för att jag lägger den åt sidan och skänker bort den. Jag har ju ialla fall gett den en chans... Dessutom har har  jag rensat bland inrednings- och kokböcker, jag inspireras hellre av Pinterest.
När man lever ur en resväska blir det dessutom ännu tydligare än under project 333 vilka kläder man egentligen föredrar att använda, t. ex sådant som inte skrynklas så lätt.

Vad händer framöver?
Efter att ha varit separerade i snart ett år har vi nu ansökt om skilsmässa och jag håller som bäst på att leta nytt boende. Framöver kommer jag nog att fortsätta blogga lite mer personligt än tidigare. Det kommer handla om de tankar som väcks under och efter en skilsmässa för om man ska se något positivt i det hela så är det att man genom en skilsmässa får chansen till en nystart där man kan göra sådana förändringar som man kanske inte haft möjlighet till tidigare. Det jag skriver om kommer naturligtvis att ha en klar koppling till sådant jag bloggat om tidigare som konsumtion, ekonomi, boende, miljö osv.
Dessutom har jag ett par gästinlägg på gång, både från Karin & Oskar men även andra. Vill du bidra med ett gästinlägg är det bara att maila till antianki@gmail.com

8 kommentarer:

  1. Ser fram emot dina mer personliga inlägg!

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Du har inspirerat mig mycket med din blogg och den är bland det första jag läser när jag slår på datorn. Tycker att du gör det verkligen bra. Alla tips och tankar jag har fått om konsumtion, boende,nedväxling och miljö tex Har tillfört mig något som jag inte tänkte så mycket på innan,fastän att jag är ganska gammal.Sen är det bra och intressant att få ta del av alla gästinlägg.Jag är inte ensam det finns andra därute som tänker ungefär som jag. Lycka till med fortsättningen! Me

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är intressant att någon vågar lösa boendet på ett sätt som gynnar barnen, även om det blir bökigt för en själv. All heder åt er!

    SvaraRadera
  4. Förstår att det varit turbulent! Ser fram emot att få läsa lite mer personligt framöver.

    SvaraRadera
  5. Inget gästblogginlägg men jag fortsätter gärna att läsa din blogg. Den har så många kloka inlägg, både från dig och dina gästbloggare.
    Fortsätt gärna att skriva om din resa till ett nystartat liv. Hoppas att du får till det som du vill ha det.

    SvaraRadera
  6. Du och din blogg är så bra! :)

    SvaraRadera
  7. Tack för alla hälsningar och uppmuntrande kommentarer via bloggen, mail och Facebook. Det värmer verkligen!

    SvaraRadera
  8. så tråkigt, men häftigt att satsa på barnen på det sätt.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin